Som I måske ved, så har jeg lukket på Frederiksberg, og fokuserer nu på butikken i Charlottenlund, og på at lave endnu flere af mine egne styles. Det gør jeg fordi, det tager alt for mange kræfter, at banke en butik op fra bunden på Værnedamsvej, hvor de fleste kommer for at hygge sig med kaffe, mad og vin. Som så mange andre, så elsker jeg virkelig den gade, men jeg må også indrømme, at jeg aldrig selv har besøgt den for at finde tøj. Jeg håbede at blive en del af det liv den gade har, men fandt hurtigt ud af, at jeg fuldstændigt mistede mit nærvær og min energi af, at skulle fragte varer frem og tilbage, lave vagtplaner, regnskaber, fixe internet og nyt kasseapparat, diskutere med revisoren, tage vagten når der var sygdom og alt muligt andet praktisk der hører til, når man åbner en butik mere. Min søde kæreste ville gerne hjælpe med at nappe en vagt om lørdagen dernede (han kan meget, men sælge dametøj bliver han sgu aldrig sortbælte i), og så så jeg også mindre til ham. Alt i alt fandt jeg ud af, at jeg nok var bedre tjent med at bruge mine ressourcer på at lave mere tøj selv, og hvis endelig kæresten skulle hjælpe, så skulle det være med noget der bragte os mere sammen end skilte os ad. SÅ: Vi besluttede os for at lave ny webshop og lagerstyring, så de administrative opgaver ville blive færre, og derefter finde tid til at rejse ud og finde nye spændende producenter.

Så nu har jeg fået ny webshop, og næsten alle varerne kommer her på webshoppen. Jer der kigger forbi – I må endelig sige til hvis der er noget i mangler – så svinger jeg bare pisken…
Men det tager selvfølgelig lidt tid, at få styr på sådan en webshop. Flytte alt indholdet, alle mulige forkortelser og koder som man skal forholde sig til, men den del har jeg pænt spillet videre til en anden (guess who). Til gengæld har vi haft tid til at hygge os med masser god vin og kaffe og hjemmehygge, mens vi designede og valgte design på shoppen. På et tidspunkt skal jeg desværre til det kedelige. Persondataforordning, coockiepolitik, og ikke mindst handelsbetingelser. Handelsbetingelser…. Hmmm…

Handelsbetingelser er sgu da noget af det mindst sexede man kan hygge sig med, når ens kæreste har bygget en ny webshop, og man har lyst til at lege med farver og design. Men vi fik et mindre skænderi omkring det, for vi var ikke særligt enige om betingelserne her, og indtil jeg fik fortalt ham om mine, desværre også negative erfaringer, så var han pænt påståelig (på den der lidt sjove mande-måde). Det kedelige faktum er nemlig, at jeg flere gange har modtaget en vare retur, som åbenlyst har været brugt i mere end et par minutter. For ikke så længe siden, havde jeg en kunde i butikken, som kom ud af prøverummet med en lys silkeskjorte, som havde rester af foundation i nakken og duftede af kvindeparfume. Jeg blev simpelthen så flov så flov da jeg opdagede det, først. Og så blev jeg vred! For jeg kunne godt huske at jeg havde fået den retur fra et websalg for nyligt, og havde hængt den tilbage på en bøjle, i sikker forvisning om, at det nok bare havde været en forkert størrelse eller noget. Udover foundation i nakken og parfumeduft, så var der folder ved armhulen, som ikke var kommet af en hurtigt prøvning. Det er fandme for klamt, at tro man står og prøver en ren silkeskjorte, og så har en eller andet dybt tarvelig person udnyttet købeloven og min tillid, og nu står en helt uskyldig person og deler skjorte med en fuldstændig fremmed kvinde!? Hver gang varer bliver returneret, så koster det mig både tid med pakning og post, og jeg har jo gratis fragt på webshoppen, undtaget er dog udsalgsvarer (der var handelsbetingelserne igen), så det beløb taber jeg også hver gang. Det er sådan set okay, for god service koster, og det giver jeg gerne – for sådan vil jeg nemlig også selv gerne have det når jeg handler. Men f*** hvor det pisser mig af, at yde god service og sælge nye varer til uforvarende gode betalende kunder, fordi en eller anden nærig fusker… grrrr… jeg ku blive ved her… Desværre har jeg oplevet det et par gange før, men aldrig gjort noget ved det. Jeg gider ikke bøvl, og ville egentlig hellere kysse på kæresten end at finde løsninger på åndssvage undtagelser. Vi fandt dog en løsning. Fra nu af sætter jeg et mærkat på ydersiden af tøjet, som skal være intakt ved returnering. PÅ den måde kan I alle sammen være forvisset om, at hvis en vare har været ude med posten, så har den ikke også siddet på en hæslig person en lørdag aften!

Det gode ved det hele er så, at jeg ikke længere skal spekulere på fuskere. Jeg kan fokusere på det jeg gerne vil: Nærværende service i butikken i Charlottenlund, udvikle nye designs, og så nusse kæresten (når han er færdig med at uploade og revidere handelsbetingelserne altså), og så ellers lade de rene tanker fylde. For jeg tror jo på, at skønhed kommer indefra!

Stay Beautiful !

Gitte

Gitte



One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Select your currency
DKK Danish krone
EUR Euro